מהו שווי אתר האינטרנט שלכם?

מהו שווי אתר האינטרנט שלכם?
Rated 4.23/5 based on 13 reviews
הדברים החשובים ביותר להערכת אתר הם:
  • דומיין ותנועה
    שם הדומיין וגילו הם אחד הדברים החשובים ביותר ויכולים להיות בעל ערך מכריע בשוויו של אתר. בנוסף, מקורות התנועה וגדילתה בטווח הארוך חשובים לייצור הרווח. הקונים לרוב רוצים לראות את תעוד התנועה באתר לעומת ההוצאות. במקרים מסוימים, דמוגרפיית התנועה חשובה גם היא. אם אתה מוכר שירותים לישראל אבל רוב התנועה שלך מגיעה מהודו, התנועה לא שווה הרבה.
  • יציבות ורווחיות
    אתר מבוסס הוא אתר שקיים 3 שנים ומעלה בעל רווחיות יציבה. לאתרים מבוססים יש יתרון, הם מצריכים פחות עבודה ומספקים רווח מהיר משום שלא צריך להשקיע במשיכת לקוחות חדשים. הם אמינים יותר, נחשבים איכותיים יותר ושוויים בהתאם. הכנסות מחזוריות שלא דורשות מאמץ חוזר מהבעלים (כמו מכירת דמי מנוי אוטומטיים חודשיים/שנתיים) נחשבים ליציבים ביותר ויקפיצו את ערך האתר. ודאו שיש ברשותכם תעוד והוכחה על כל ההכנסות לאורך תקופה ארוכה ככל האפשר.
  • פוטנציאל
    הקונה יכול לחבר תנועה לאתר ולהעלות את ערכו. כמוכר, זה הגיוני לתמחר את האתר לפי זהות הקונה ומה שהוא יכול לעשות עם האתר. הדברים שהקונה מביא איתו יכולים למנף את הרכישה, למשל ידע לגבי נתח השוק וכולי.
  • עומס עבודה
    כמות העבודה שיש להשקיע על מנת לממש את הפוטנציאל ולהפעיל את האתר וכמות האנשים. יש להחליט אם קונים למטרת מכירה או למטרת אחזקה. כל שיש פחות עבודה על האתר לאחר המכירה, המחיר עולה בהתאם וכך גם מהירות המכירה.
  • טכנולוגיה
    הטכנולוגיה העומדת מאחורי האתר הינה חלק חשוב ביותר. אם משתמשים בתוכנות מסחריות, יש להמשיך ולשלם על הרשיון. אם האתר משתמש בקוד פתוח מוכר, עליו להתאמץ כדי לבלוט. אם האתר משתמש בסקריפט שבבעלותו אזי האם הוא עשוי טוב? האם יש לכם זכויות בלעדיות עליו ומי יכול לערוב לו? אתרים מבוססי PHP נראים פופולרים וכן אתרים מבוססי Wordpress ו- Vbulletin. בנוסף, יש לברר מה יועבר עם האתר (תוכנה, סקריפטים וכולי).
  • מחיר השוואתי
    קביעת מעמד האתר לעומת אתרים אחרים בתחומו. כמה יעלה לשכפל את האתר. אם הוא מכיל תוכן מקורי או שרות מסובך, זה יתבטא במחיר גבוה. יש להשוות מחירים מכוון עלות ביסוס האתר ולא פיתוחו .ניתן להשיג את אותו מחיר אם מראים לרוכש אתר דומה שנמכר בסכום המבוקש. אם אינכם מרוצים מהסכום הזה, ניתן לראות היכן ניתן לשפר את האתר והאם תוכלו ליישם בעצמכם חלק מהרעיונות לעתיד.

בגדול (ממש בגדול), בתעשיה העולמית, שווי אתר נע בין 10 ל30 פעמים הרווח נטו החודשי.
השווי יכול להשתנות לפי סוג האתר, רמת יציבות ההכנסה ושאר האלמנטים שנזכרו למעלה. זכרו - בסופו של דבר, האתר שווה כמה שמוכנים לשלם עליו!

להלן מספר סוגי אתרים וכיווני התייחסות בהערכת שווי:
  • אתר תוכן
    מתבססת גם על הכנסה נוכחית וגם על הערכה עתידית. יש חשיבות למקוריות התוכן ורמת האיכות שכן הם הגורמים להמשכיות התנועה.
  • בלוג
    ההערכה מתבססת על מידת הנאמנות של הקהל לכותבים והאם הכותבים ימשיכו אתך אחרי שתרכוש את האתר. ככל שהאתר עומד יותר על התכנים ופחות על הכותבים כך יותר קל למכור אותו אם הכותבים לא כלולים בעסקה. אתרים כאלו דורשים עבודה מתמשכת מצד הקונה ויש לקחת זאת בחשבון. לעומת זאת יותר קל להגיע לרווחים מאתר בלוגים מאשר אתר בעל תוכן סטטי.
  • קהילת פורומים
    באתר פורומים חברים משמעותם רווח, ורווח מיוצר דרך פרסומות. לנישות מסוימות יש ערך רב יותר אם המצב הדמוגרפי בקהילה עשיר יותר. באתרים אלו יש להתמקד בחווית משתמש ולהשתמש בעובדה שמשתמשים באים לפורום כדי ללמוד ממומחים. המידע על הפרופיל של משתמשי האתר יעיל מאד למפרסם.
    מספר המבקרים הינו גורם חשוב לרווח של האתר. לאתרי פורום שלא הגיעו לכמות הקריטית של חברים, יש להתייחס כמו לאתר תוכן מבחינת הערך. כדי להמנע מנטישת משתמשים בגלל הרכישה, יש להציג לפורום את הרוכשים ולנהל יחד את הפורום לתקופה מסוימת.
  • אתר שמוכר מוצרים
    אתרים כאלו ניתן להעריך על ידי כמות המוצרים שמוכרים והרווח מכל מכירה בהשוואה לאחסון, משלוח ושאר עלויות טיפול במוצרים ובאתר. רוכשים פוטנציאלים צריכים לשאול את עצמם שאלות בנושא המלאי, האחסון של המוצרים, ספקים, תנאי תשלום ומדיניות החזרת מוצרים.
    האתר צריך להתחרות באתרים גדולים שעוסקים באותו תחום ולתת ערך מוסף כמו מחיר טוב יותר או הוספת תוכן שקשור לתחום המכירה או היצע רחב יותר של מוצרים מאשר אתרים אחרים.
    הרוכשים צריכים לקבל תחושה האם הלקוחות ימשיכו לקנות אחרי העברת בעלות. אם לרוכש יש כבר מספר אתרים בתחומים נלווים, אזי לאתר הזה יהיה ערך רב יותר עבורו משום שיגרום לו להציע יותר ללקוחות. יש לוודא שמחיר הספקים לא יעלו אחרי הרכישה.
  • אתר שמוכר שירות
    מספר האתרים כמו אחסון תמונות או וידאו או הגנה מפני דואר זבל הולך וגדל ומחיריהם עולים. יש לבדוק האם התנועה שלהם אמינה ואם הרווחיות יציבה. חשוב לבדוק מהי כמות הזמן שיש לרוכש להשקיע באתר, ניתן להעלות את המחיר על ידי אוטומציה של חלק מהפעלות, הצעת חדשנות והאפשרות של הרוכש להמשיך את התנופה בעצמו. המוכרים צריכים לדאוג להראות כוונים עתידיים לאתר.

כלי חשוב שיכול לעזור בהערכת שווי של כל אתר, ריווחי או לא: המחשבון להערכת שווי אתרי אינטרנט של פלופ.


אהבתם? עזר לכם? שתפו:
הכותב: נרן אשכנזי
יזם ומשקיע סיריאלי בעל ותק של 15 שנה בתחום האינטרנט, יזמויות ותוכנה. מתמחה בעיקר בשוק B2B הבינלאומי. בין השאר מייסד אתר פלופ, מלווה את קהילת ההשקעות באתרים בישראל ומייעץ ליזמים. מעורב באופן אישי בהשקעות בסכום כולל של מעל למיליון דולר בשנים האחרונות באתרי אינטרנט בלבד. תמיד פתוח לשמוע או לייעץ לגבי יזמויות מעניינות, אקטיביות או פסיביות.
שכחת שם משתמש או סיסמה?

מלא את כתובת המייל שלך ותוכל לקבל סיסמה חדשה

×
יצירת קשר עם משקיעים, יזמים ומומחים פתוחה למנויים בלבד

שליחת הודעות פרטיות בלתי מוגבלות לחברים באינדקסים ניתנת בעלות סמלית של ₪365 לשנה (תשלום חד פעמי).

עליך להיות מחובר בכדי לרכוש את המנוי

התחבר / הרשם


×
פעולה זו פתוחה למנויי מועדון פלופ

חלק מהתכנים ומהפונקציונליות באתר זמינים לחברי מועדון בלבד.

מועדון פלופ פותח דלתות להזדמנויות להשקעות ושיתופי פעולה שלא אפשריות לחברים ולגולשים האחרים וניתן בעלות סימלית של ₪99 לשבוע או ₪365 לשנה (תשלום חד פעמי).


פרטים נוספים והרשמה

×

או

יצירת חשבון חדש

אני מסכים/מסכימה לתנאי השימוש באתר

×
ברוכים הבאים לאתר פלופ

אתר פלופ הוא זירה המקשרת בין קונים ומוכרים בעולם האינטרנט והעסקים.

כאן תוכלו למצוא בין השאר:
אתרי אינטרנט למכירה עסקים למכירה השקעות / שותפויות

התחבר בכדי להנות ממירב התכנים באתר:

×
Live Chat Software