כיצד להעריך שווי אתר שלא מראה רווחים?

כיצד להעריך שווי אתר שלא מראה רווחים?
Rated 5.00/5 based on 1 reviews
הערכת אתר לפני החלטת הרכישה הינו אחד מהצעדים החשובים ביותר בבדיקת הנאותות שלכם. הערכת אתר שמדווח על מעט או אי קיום רווחים במכירות פלופ הינו דבר מאתגר בלשון המעטה.

הדבר הראשון שצף מול עינינו הוא הPageRank או PR , שהינו בדרך כלל אינדיקציה טובה לכך שהאתר מאונדקס היטב על ידי גוגל וקיים יותר ממספר חודשים. PR טוב אומר שלאתר יש נפח מכובד של תוכן מקורי ומספר לא מבוטל של קישורים חוזרים (אנשים מתחברים לאתר מאתרים אחרים). נשאלת השאלה : " כמה השפעה יש לPR של גוגל בעת מכירת אתר? ז"א : מה אם אתר מאונדקס היטב , עם PR 5 אך ללא כמות גבוהה של מכירות כלליות?"

תנועה מול PR
מה שPR לא אומר לך הוא כמות התנועה שהאתר מקבל. התנועה זה מה שחשוב, לא תוכלו לתרגם לכסף את הPR אבל תוכלו לתרגם לכסף את התנועה. אוסיף אזהרה חשובה לאמירה האחרונה , תוכלו לתרגם לכסף את הסוג הנכון של תנועה ובתנועה הכוונה היא למספר האנשים השונים המבקרים באתר.
בכל מכירת אתר או העמדתו למכירה ב פלופ, למוכרים יש יכולת להציג סטטיסטיקות תנועה באתר מתוך Google Analytics או חבילת סטטיסטיקת תנועה אחרת . אנו ממליצים בחום שתראו הוכחת תנועה ותלמדו מאין מגיעה התנועה. זה נכון לכל רכישה פוטנציאלית ובפרט אם אתם מבצעית השקעה משמעותית.

לא כל צורות התנועה נוצרו שוות
השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא , מהו סוג התנועה הנכון להערכה? תנועה שנוצרת על ידי תוצאות מנוע חיפוש בסיסי נוטה להיות הכי אמינה ועקבית. זה קצת כוללני וישנם יוצאים מן הכלל אך המשיכו לקרוא ותגיעו להסבר. כאשר מתבוננים בסטטיסטיקה של אתר, ישנם לרוב 3-4 סוגים עיקריים של אמצעי תנועה שתוכלו לזהות דרך Google Analytics:
  • בסיסי (Organic) : תנועה בסיסית המגיעה מאנשים שמחפשים על ידי משפט בעל מלות מפתח במנוע חיפוש, מוצאים רשימה בתוצאות החיפוש ואז מקליקים על הרשימה. זה מראה שמנועי חיפוש חושבים שתוכן של אתר הינו רלונטי לחיפוש של משתמש. באופן כללי, ככל שהתנועה יותר בסיסית ישנן יותר מלות מפתח שהאתר מדרג עבורן.
  • הפנייה (Referral) : תנועה שהגיעה מאתר אחר לא תמיד תהיה אמינה בטווח הארוך. נניח , למשל , שהבעלים של האתר היה פעיל בפורום של מסוים, והשאיר לינקים חוזרים אל האתר שמועמד למכירה. מה יקרה אם הפורום יעלם או שהיוזר יקבל איסור השתתפות בפורום? אין יותר תנועה!
  • ללא תנועה (None) : מה שזה באמת אומר הוא ש Google Analyticsלא יכול להבין מהיכן התנועה הגיעה. במציאות זה יכול להצביע על כך שהמבקרים מקלידים את הדומיין ישירות בשורת הכתובת.זה יכול להיות דבר טוב , זה יכול להצביע על כך שלאתר יש שם מותג מבוסס, לדוגמה Twitter ואנשים יודעים פשוט להקליד twitter.com בשורת הכתובת.זה יכול גם להצביע על כך שהתנועה נוצרה בשיטות פחות מדויקות כמו דואר זבל.
  • CPC : cost per click או תנועה ממומנת , משמעותה בדיוק שהבעלים שילם כדי לייצר את התנועה. אתם חייבים לשאול את עצמכם את השאלה : מדוע הבעלים משלם על תנועה? במיוחד אם , כמו במקרה הנדון , האתר איננו רווחי.

מתמחרים את התנועה
אוקיי, אז אתם מרוצים מכך שהתנועה כשרה ושרוב הביקורים מיוצרים על ידי תוצאות מנוע חיפוש בסיסי. כיצד תעריכו את התנועה הזאת ? דרך אחת להעריך תנועה היא להבין כמה יעלה לך לקנות אותה. לדוגמה, אתר למכירה עשוי להיות מדורג כמספר אחת בגוגל עבור "משלוחי פיצה",אם הייתם משתמשים ב ) AdWordsמנוע פרסום Pay Per Click של גוגל) כדי לשלם להיות מספר אחד ברשימת הממומנים, תשלמו כ- $2.75 עבור כל קליק. 10,000 קליקים יעלו לכם $27,500 – זה הרבה פיצה.

זה מסובך, אבל למזלנו יש כלי שיעזור לכם להעריך את ערך תנועת האתר. SEMrush.com הוא כלי לחקר מילות מפתח שמניח לך לגלות את מילות המפתח ששם דומיין מדורג לפיהם ואז מעריך את הערך הכספי של התנועה הזו על סמך מה שיעלה לכם לרכוש אותה . קראו את זה שוב לאט וודאו שזה נשמע לכם הגיוני.
SEMrush מספק לכם הערכה של ההכנסה הכספית מהתנועה החודשית של אתר. הדבר הטוב הנוסף ב SEMrush הוא שזה נותן לכם אינדיקציה על מילות המפתח שמדורגות הכי גבוה באתר ,שאותן תוכל להשוות לסטטיסטיקות שהמוכרים מספקים בפלופ.

אז כמה עלי לשלם על האתר?
ובכן .. זה תלוי. לא ניכנס לתוך המתמטיקה המסובכת של שיטות שונות להפוך אתר לכסף ומודלים לייצור רווחים כרגע. אתם צריכים להחליט כמה שווה לכם התנועה. אתם צריכים לחשב איזה אחוז מבקרים יומר למכירות מוצר, קליקים על מודעות , התחלות מכירה או הרשמת חברות ברגע שהם מגיעים לאתר. אז תדעו כמה לשלם. בסופו של יום השימוש בכלי ה SEMrush הוא רק אחת מני שיטות רבות של הערכת אתר, אבל זוהי שיטה שימושית שכדאי לקחת בחשבון כאשר מבצעים את בדיקת הנאותות. כלי חשוב שיכול לעזור בהערכת שווי של כל אתר, ריווחי או לא: המחשבון להערכת שווי אתרי אינטרנט של פלופ.


אהבתם? עזר לכם? שתפו:
הכותב: נרן אשכנזי
יזם ומשקיע סיריאלי בעל ותק של 15 שנה בתחום האינטרנט, יזמויות ותוכנה. מתמחה בעיקר בשוק B2B הבינלאומי. בין השאר מייסד אתר פלופ, מלווה את קהילת ההשקעות באתרים בישראל ומייעץ ליזמים. מעורב באופן אישי בהשקעות בסכום כולל של מעל למיליון דולר בשנים האחרונות באתרי אינטרנט בלבד. תמיד פתוח לשמוע או לייעץ לגבי יזמויות מעניינות, אקטיביות או פסיביות.
שכחת שם משתמש או סיסמה?

מלא את כתובת המייל שלך ותוכל לקבל סיסמה חדשה

×
יצירת קשר עם משקיעים, יזמים ומומחים פתוחה למנויים בלבד

שליחת הודעות פרטיות בלתי מוגבלות לחברים באינדקסים ניתנת בעלות סמלית של ₪365 לשנה (תשלום חד פעמי).

עליך להיות מחובר בכדי לרכוש את המנוי

התחבר / הרשם


×
פעולה זו פתוחה למנויי מועדון פלופ

חלק מהתכנים ומהפונקציונליות באתר זמינים לחברי מועדון בלבד.

מועדון פלופ פותח דלתות להזדמנויות להשקעות ושיתופי פעולה שלא אפשריות לחברים ולגולשים האחרים וניתן בעלות סימלית של ₪99 לשבוע או ₪365 לשנה (תשלום חד פעמי).


פרטים נוספים והרשמה

×

או

יצירת חשבון חדש

אני מסכים/מסכימה לתנאי השימוש באתר

×
ברוכים הבאים לאתר פלופ

אתר פלופ הוא זירה המקשרת בין קונים ומוכרים בעולם האינטרנט והעסקים.

כאן תוכלו למצוא בין השאר:
אתרי אינטרנט למכירה עסקים למכירה השקעות / שותפויות

התחבר בכדי להנות ממירב התכנים באתר:

×
Live Chat Software